Handels- og bookingbetingelser for leje af beboerlokaler i Boligforeningen AAB
Følgende handelsbetingelser er gældende i forbindelse med leje af beboerlokaler på booking.aab.dk. Vi anbefaler, at du læser dem grundigt igennem.
1. Pris
Prisen for leje og depositum af beboerlokalet fremgår ved bookingen og betales i DKK.
2. Regler for leje af lokale
Lokalet udlejes kun ud til afdelingens beboere, medmindre andet er vedtaget på afdelingsmødet.
De lejede lokaler må ikke benyttes før det angivne tidspunkt for lejeaftalens start.
3. Booking af lokale
Booking af lokaler skal foretages af den beboer, der står på lejekontrakten, medmindre afdelingen på et afdelingsmøde har godkendt, at andre kan leje lokalerne. I dette tilfælde, kan bookingen kun accepteres, hvis alle nødvendige kontaktoplysninger på lejer oplyses.
Hvis bookingen foretages af en person, som ikke har tilladelse til at booke lokalet, vil bookingen blive annulleret uden varsel. Reservationen er personlig og må ikke overdrages til andre personer.
Lokaler bookes og betales online via en bookingplatform som kan tilgås via afdelingens lokale hjemmeside eller aab.dk. Alternativt kontaktes afdelingen for nærmere information om booking.
4. Betaling og kvittering
Ved booking online betales depositum samt leje af lokalet med det samme. Pengene hæves fra betalingskortet, når bookingen foretages. Når du har foretaget en booking og gennemført betalingen med betalingskortet, vil du automatisk modtage en e-mail med en bekræftelse.
Reservationen er gældende, når din betaling er modtaget og registreret ved Boligforeningen AAB.
Det er muligt at betale med Visa og MasterCard ved online booking. Hvis du ønsker at betale via bankoverførsel, skal du kontakte din afdeling for booking.
5. Afbestilling af lokale
Ønsker du at annullere din reservation, skal dette ske senest 14 dage inden dato for lejeperiodens start. Modtager vi afbestillingen senere end 14 dage før lejeperiodens start, vil du kun få dit depositum tilbagebetalt, og afdelingen beholder den opkrævede leje for lokalet.
6. Anvendelse af lokalerne
Lejeren af lokalet er ansvarlig for at lokalet anvendes på en ansvarlig måde og overholder de regler og regulativer, der gælder for det specifikke lokale og afdelingens gældende husorden.
Eventuelle skader på lokaler eller inventar forårsaget under lejeperioden skal erstattes af lejeren af lokalet.
Lejeren af lokalet skal holde Boligforeningen AAB skadesløse for ethvert tab vedrørende vores lokaler, udstyr og faciliteter, som måtte følge af misbrug, hærværk, tyveri, ødelæggelse eller lignede foretaget af deltagere i lejerens arrangement.
7. Ansvarsfraskrivelse
Boligforeningen AAB kan ikke holdes ansvarlig for personskader eller skader på personlig ejendom, der opstår under brug af lokalerne.
8. Personlige oplysninger
De oplysninger, du indtaster på booking.aab.dk i forbindelse med booking af beboerlokaler, er personlige og fortrolige.
Oplysningerne er nødvendige for, at vi kan registrere dig som lejer af beboerlokalet og kontakte dig i forbindelse med udlejningen.
Boligforeningen AAB sletter dine oplysninger, når de ikke mere skal opbevares i henhold til lovgivning, f.eks. til bogføringsmæssige formål.
Når du har afgivet dine oplysninger til Boligforeningen AAB, har du som følge af Persondataloven ret til at få indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret om dig.
Du kan læse mere om vores persondatapolitik her.
9. Øvrige betingelser
Alle fester og arrangementer skal overholde gældende lovgivning, herunder regler om støj og offentlig orden, ligesom de skal overholde afdelingens gældende husorden.
Ved fraflytning fra din bolig inden lejeperiodens start, ophører kontrakten for leje af lokalet, og leje samt depositum tilbagebetales efter reglerne i punkt 5.
Rygning er ikke tilladt i lokalerne medmindre andet er tydeligt skiltet.
Følgende handelsbetingelser er gældende i forbindelse med leje af beboerlokaler på booking.aab.dk. Vi anbefaler, at du læser dem grundigt igennem.
1. Pris
Prisen for leje og depositum af beboerlokalet fremgår ved bookingen og betales i DKK.
2. Regler for leje af lokale
Lokalet udlejes kun ud til afdelingens beboere, medmindre andet er vedtaget på afdelingsmødet.
De lejede lokaler må ikke benyttes før det angivne tidspunkt for lejeaftalens start.
3. Booking af lokale
Booking af lokaler skal foretages af den beboer, der står på lejekontrakten, medmindre afdelingen på et afdelingsmøde har godkendt, at andre kan leje lokalerne. I dette tilfælde, kan bookingen kun accepteres, hvis alle nødvendige kontaktoplysninger på lejer oplyses.
Hvis bookingen foretages af en person, som ikke har tilladelse til at booke lokalet, vil bookingen blive annulleret uden varsel. Reservationen er personlig og må ikke overdrages til andre personer.
Lokaler bookes og betales online via en bookingplatform som kan tilgås via afdelingens lokale hjemmeside eller aab.dk. Alternativt kontaktes afdelingen for nærmere information om booking.
4. Betaling og kvittering
Ved booking online betales depositum samt leje af lokalet med det samme. Pengene hæves fra betalingskortet, når bookingen foretages. Når du har foretaget en booking og gennemført betalingen med betalingskortet, vil du automatisk modtage en e-mail med en bekræftelse.
Reservationen er gældende, når din betaling er modtaget og registreret ved Boligforeningen AAB.
Det er muligt at betale med Visa og MasterCard ved online booking. Hvis du ønsker at betale via bankoverførsel, skal du kontakte din afdeling for booking.
5. Afbestilling af lokale
Ønsker du at annullere din reservation, skal dette ske senest 14 dage inden dato for lejeperiodens start. Modtager vi afbestillingen senere end 14 dage før lejeperiodens start, vil du kun få dit depositum tilbagebetalt, og afdelingen beholder den opkrævede leje for lokalet.
6. Anvendelse af lokalerne
Lejeren af lokalet er ansvarlig for at lokalet anvendes på en ansvarlig måde og overholder de regler og regulativer, der gælder for det specifikke lokale og afdelingens gældende husorden.
Eventuelle skader på lokaler eller inventar forårsaget under lejeperioden skal erstattes af lejeren af lokalet.
Lejeren af lokalet skal holde Boligforeningen AAB skadesløse for ethvert tab vedrørende vores lokaler, udstyr og faciliteter, som måtte følge af misbrug, hærværk, tyveri, ødelæggelse eller lignede foretaget af deltagere i lejerens arrangement.
7. Ansvarsfraskrivelse
Boligforeningen AAB kan ikke holdes ansvarlig for personskader eller skader på personlig ejendom, der opstår under brug af lokalerne.
8. Personlige oplysninger
De oplysninger, du indtaster på booking.aab.dk i forbindelse med booking af beboerlokaler, er personlige og fortrolige.
Oplysningerne er nødvendige for, at vi kan registrere dig som lejer af beboerlokalet og kontakte dig i forbindelse med udlejningen.
Boligforeningen AAB sletter dine oplysninger, når de ikke mere skal opbevares i henhold til lovgivning, f.eks. til bogføringsmæssige formål.
Når du har afgivet dine oplysninger til Boligforeningen AAB, har du som følge af Persondataloven ret til at få indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret om dig.
Du kan læse mere om vores persondatapolitik her.
9. Øvrige betingelser
Alle fester og arrangementer skal overholde gældende lovgivning, herunder regler om støj og offentlig orden, ligesom de skal overholde afdelingens gældende husorden.
Ved fraflytning fra din bolig inden lejeperiodens start, ophører kontrakten for leje af lokalet, og leje samt depositum tilbagebetales efter reglerne i punkt 5.
Rygning er ikke tilladt i lokalerne medmindre andet er tydeligt skiltet.